Każdego dnia w naszym przedszkolu spotykamy niepowtarzalne, zdolne, ciekawe świata dzieci. Chcąc odpowiedzieć na ich wyjątkowość, energię i zapał do działania, naszą edukację oparliśmy na teorii inteligencji wielorakich prof. Howarda Gardnera. Zakłada ona, że każdy człowiek jest zdolny i wyjątkowy, i posiada własny, niepowtarzalny profil inteligencji, który może rozwijać w ciągu całego życia.
Jako przedszkole postawiliśmy sobie za cel odnalezienie i rozwinięcie w dzieciach ich największych talentów i zdolności.
W procesie tym kierujemy się kluczem inteligencji wielorakich, który zakłada, że człowiek posiada osiem rodzajów inteligencji:
U każdego są one rozwinięte w różnym stopniu i tworzą niepowtarzalny wachlarz talentów, możliwości i umiejętności. Już od najmłodszych lat stymulujemy i ukierunkowujemy rozwój dzieci poprzez różnorodne aktywności i zabawy. Nasi nauczyciele wykorzystują zdolności i umiejętności dzieci zarówno do rozwijania ich talentów, jak i wzmacniania słabszych stron.
Wprowadzamy dzieci w obowiązki szkolne poprzez:
Nauczanie języków obcych jest jednym z prirytetów naszego przedszkola. Dzieci w wieku przedszkolnym mają naturalną łatwość uczenia się języków. Są ciekawe świata i otwarte na przyswajanie nowych wiadomości. Dlatego w ,,Małej Żabce" naukę języków obcych rozpoczynamy już w grupie żłobkowej. Dzięki temu dziecko ma możliwość opanowania nie tylko samego języka obcego, ale jest w stanie z łatwością przyswoić bezbłędną wymowę. Dużą wagę przykładamy do najlepszego doboru kompetentnych lektorów i native speaker'ów, aby dziecko, naśladując nauczyciela, zapamiętało i nauczyło się jak najlepszej wymowy.
Treści nauczania są atrakcyjne i odpowiednio dobrane do grupy wiekowej oraz kompetencji językowych naszych podopiecznych. Wykorzystujemy historyjki, dialogi, piosenki, wierszyki, skecze, które są interesujące dla dziecka i skłaniają je do komunikowania się w języku obcym. W grupach dwujęzycznych wykorzystujemy immersję językową, czyli otoczenie dziecka drugim językiem i sprawienie, że zaczyna go ono traktować jako naturalny sposób komunikacji z osobami posługującymi się nabywanym językiem.