GABINET SI

Zajęcia integracji sensorycznej

 

Zajęcia integracji sensorycznej mają charakter zabawy naukowej, w trakcie której poprzez dostarczanie kontrolowanych ilości wrażeń dotykowych, przedsionkowych i proprioceptywnych dochodzi do kompensacji zaburzonych funkcji zmysłowych. Terapia odbywa się w gabinecie specjalnie przygotowanym i wyposażonym w odpowiednie sprzęty (huśtawki, hamaki terapeutyczne, wałki terapeutyczne, grzybek, deskorolki, równoważnie, trampoliny itp.). W czasie zajęć nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności, ale wzmacnia się procesy nerwowe leżące u ich podstaw.

 

 

Kiedy warto zwrócić się o pomoc do terapeuty?


Jeśli dziecko:

  • jest niezgrabne ruchowo, przewraca się, obija i potyka;
  • ma kłopoty z rzucaniem i łapaniem piłki;
  • nie potrafi przeskakiwać przez przeszkody;
  • nie lubi bawić się masami plastycznymi i wykazuje awersje na dotyk;
  • ma problemy z nauką jazdy na rowerze, hulajnodze;
  • jest w ciągłym ruchu lub unika ruchu;
  • nie zawsze rozumie polecenia do niego kierowane;
  • ma problem z zapamiętywaniem;
  • jest nadwrażliwe słuchowo lub nie słyszy dostatecznie pewnych dźwięków;
  • nie lubi wycinać, rysować, źle trzyma przybory pisarskie;
  • zbyt mocno ściska przedmioty, zbyt mocno przytula się;
  • jest niechętne do obcinania włosów i paznokci oraz innych zabiegów pielęgnacyjnych;
  • wykazuje opóźnienia w rozwoju mowy;
  • ma trudności z koncentracją;
  • często chodzi na palcach;
  • lubi przepychanie się lub ciągnięcie innych osób;
  • ma skłonność do przesadnych reakcji na otoczenie;
  • ma trudności z zasypianiem.